Publikacja wyjaśnia istotę oraz warunki pojawienia się syndromu NIMBY (Not In My Back Yard). Autorka przeprowadza także analizę (na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań) skutków społecznych pojawienia się tego zjawiska oraz jego wpływu na zacieśnienie […]
Czytaj więcej
Jak sprawić, by uczniowie i uczennice mieli większy wpływ na to, jak wygląda i zmienia się ich szkoła – by mogli zadecydować o wystroju korytarzy, wyposażeniu klas czy kalendarzu imprez szkolnych?
Czytaj więcej
Publikacja zawiera opisy konsultacji społecznych, które przez niemal 2 lata prowadzone były w Warszawie w ramach projektu „Wzmacnianie mechanizmu partycypacji społecznej w m.st. Warszawie” realizowanego dofinansowaniu ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego. Konsultacje dotyczyły m.in. modernizacji […]
Czytaj więcej
Publikacja stanowiąca podsumowanie badań nad zmianami w sposobie prowadzenia debaty publicznej we współczesnych społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzeni, w których się ona odbywa. W centrum zainteresowania autora tekstu znajduje się samo pojęcie dyskusji, konwersacji – […]
Czytaj więcej
Zachęcamy do zapoznania się z wynikami badań prowadzonych w ramach projektu „Prawo na scenę! – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce” Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA i Stowarzyszenia Polanda. Autorzy badań, Bartłomiej Bodziński-Guzik oraz Rafał Stożek ze […]
Czytaj więcej
Poradnik dot. włączania młodych ludzi w kształtowanie polityk edukacyjnych, oparty na doświadczeniach brytyjskich. Publikacja jest skierowana przede wszystkim do decydentów i osób odpowiedzialnych za kształtowanie polityk publicznych w tym obszarze na różnych szczeblach. Można w […]
Czytaj więcej
„The Participatory Budgeting World Atlas 2020-2021” to druga edycja zbioru danych na temat budżetów obywatelskich na świecie. Pracowało nad nią ponad 100 autorów i autorek z 65 krajów. Publikacja bada ustawodawstwo krajowe dotyczące budżetów i […]
Czytaj więcej