Studium przypadku ewaluacji procesu partycypacyjnego dotyczącego góry Sant Miquel w gminie Setcases (Ripollès) w Katalonii. Tekst stanowi fragment (Rdz. 5: An example) publikacji „Guide to Evaluating Participatory Process” autorstwa Marca Parés i Hug March.
Czytaj więcej
Publikacja podsumowująca projekt „Głos łodzian się liczy”, realizowany w 2011 roku przez Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich OPUS z Łodzi. W ramach projektu mieszkańcy 4 łódzkich osiedli pracowali wspólnie nad pomysłami na projekty lokalne, […]
Czytaj więcej
Publikacja opisuje narzędzie umożliwiające włączanie młodzieży w procesy decyzyjne na szczeblu lokalnym, jakim są młodzieżowe rady gmin, które mogą być powoływane na podstawie zapisów ustawy o samorządzie gminnym. Bazując na doświadczeniach Fundacji Civis Polonus w […]
Czytaj więcej
Autor – badacz budżetu partycypacyjnego z Centre for Social Sciences na Uniwersytecie w Coimbrze, w krótkiej i przystępnej formie odpowiada na podstawowe pytania dotyczące budżetu partycypacyjnego (m.in. jego formy, korzyści, jakie wynikają z jego stosowania, […]
Czytaj więcej
Zbiór tekstów przygotowanych z okazji spotkania Forum Debaty Publicznej przy Kancelarii Prezydenta RP w obszarze „Samorząd terytorialny dla Polski”, które odbyło się 6 listopada 2012r. Składają się nań artykuły akademików i samorządowców, analizujące uwarunkowania prowadzenia […]
Czytaj więcej
Publikacja stanowi praktyczny przewodnik po skutecznym włączaniu młodzieży w procesy partycypacyjne. Wskazuje na najważniejsze elementy tego typu procesów, radzi jak radzić sobie z najczęstszymi problemami. Tekst jest podsumowaniem doświadczeń zdobytych w ramach procesów partycypacyjnych prowadzonych […]
Czytaj więcej
W niniejszym artykule zaprezentowana została metoda dialogu usystematyzowanego (structured dialogue) prowadzonego w ramach kształtowania polityki młodzieżowej UE i krajów członkowskich. Jego głównym celem jest aktywizacja młodzieży oraz środowisk osób pracujących z młodzieżą i na jej rzecz, tak […]
Czytaj więcej
Publikacja stanowi podsumowanie doświadczeń związanych z realizacją czterech procesów: panelu obywatelskiego i spacerów badawczych z osobami starszymi w Gdyni, przygotowania programu współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi w Płocku oraz tworzenia lokalnego programu profilaktyki zachowań ryzykownych […]
Czytaj więcej
Publikacja przedstawia projekt Fundacji Pole Dialogu pt. „Mikrolaboratorium partycypacji”, w ramach którego uczniowie z dwóch liceów na warszawskim Służewcu mogli wpłynąć na ofertę pobliskiego Domu Kultury „Kadr” i zrealizować swój projekt kulturalny. Autorka skupia się […]
Czytaj więcej