Przykłady działań

Usługi publiczne

Sortowanie: Tytuł, Rok (malejąco), Rok (rosnąco)

Narodowa Służba Zdrowia (NHS) w 2008 r., po przeprowadzeniu ogólnolondyńskich konsultacji (Consulting the Capital) dotyczących jakości usług medycznych świadczonych w mieście, postanowiła partycypacyjnie wypracować koncepcję reformy świadczeń zdrowotnych na terenie północno-wschodniego Londynu. Ten obszar charakteryzował […]

Czytaj więcej

Esencja projektu Realizator Stowarzyszenie Spectrum Kontakt Petra Burgstaller, minisalzburg@spektrum.at, Stowarzyszenie Spectrum Cele uczenie dzieci demokracji obywatelskiej, współdziałania i odpowiedzialności; proces przydatny także do projektowania instytucji publicznych. Działania uczenie się przez dzieci roli społecznych i podstaw […]

Czytaj więcej

Bezdomność jest problemem globalnym, a przez to będącym w polu zainteresowań różnych podmiotów. W opisanym przykładzie warto przyjrzeć się zasadom współdziałania wypracowanym przez zespół zajmujący się tworzeniem ogólnonarodowej strategii wychodzenia z bezdomności. Nawet w najbardziej […]

Czytaj więcej

Granty, dotacje, unijne fundusze… każdy chciałby je dostawać. Ale co robić, gdy pieniądze się kończą, a potrzeby i rozbudzone nadzieje pozostają? W Głuchowie – niewielkiej gminie w województwie łódzkim – dzięki środkom zdobytym przez Fundację […]

Czytaj więcej

Bezrobocie na poziomie 48 proc., puste hale produkcyjne, ludzie czekający w kolejkach po zasiłki. Jak uratować Dzierżoniów? Postawić na przedsiębiorców. Władze lokalne wykorzystały wielki potencjał gminy − nie tylko pofabryczne budynki i maszyny, ale przede […]

Czytaj więcej

Projekt URZĄDzamy RAZEM

Rok realizacji: 2011 - 2013

Esencja projektu Realizator Federacja Organizacji Służebnych Mazowia Kontakt Piotr Teisseyre, p.teisseyre@mazowia.org.pl Cele wzmacnianie partycypacji osób niepełnosprawnych i reprezentujących ich interesy organizacji pozarządowych w procesach decyzyjnych administracji publicznej szczebla lokalnego w powiatach sochaczewskim, mińskim i grójeckim […]

Czytaj więcej

Decyzje o małej architekturze na klimatycznym rynku, o dostępie do bezprzewodowego internetu dla wszystkich mieszkańców, o pisowni nazwy miejscowości (kontrowersyjna), o strategicznych kierunkach rozwoju i dużych inwestycjach gminnych (raz na cztery lata), co roku budżet […]

Czytaj więcej

Esencja projektu Realizator Urząd Miasta w Częstochowie Kontakt Agata Wierny, Biuro Inicjatyw Lokalnych i Konsultacji Społecznych, mail: konsultacje@czestochowa.um.gov.pl Cele przydatna do: konsultowania trudnych społecznie dokumentów, projektów ustaw czy decyzji Działania Otwarte debaty na początku i […]

Czytaj więcej

Esencja projektu Realizator Bristol City Council Kontakt Philippa Drewett, Zespół Social Care Transformation, Bristol City Council, mail: dayservices.consultation@bristol.gov.uk Cele metoda przydatna do wprowadzania tematów trudnych do zaakceptowania przez społeczeństwo, uzyskiwania głosu grup wykluczonych (np. osób […]

Czytaj więcej

Standaryzacja usług opiekuńczych w Gdyni

Rok realizacji: 2009 - 2011

Czy skuteczne konsultacje kilkutysięcznej grupy osób są możliwe? A na dodatek – czy to możliwe, żeby w ich efekcie pogodzić przeciwstawne interesy? W Gdyni wypracowano standardy jakości usług opiekuńczych, z których zadowoleni są i usługobiorcy […]

Czytaj więcej


Informacja o plikach cookies

Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.

Powrót do góry strony