Warszawski Okrągły Stół Reklamowy
Rok realizacji: 2008 - 2009Esencja projektu
Realizator | Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy |
Cele | Warszawski Okrągły Stół Reklamowy został zorganizowany przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, z inicjatywy i pod auspicjami przewodniczącej Rady Warszawy. Jego powołanie wiązało się z problemem „zanieczyszczania” przestrzeni miejskiej Warszawy reklamami zewnętrznymi, instalowanymi często w sposób niekontrolowany i bez poszanowania zasad estetyki przestrzeni publicznej, i było odpowiedzią na postulaty wprowadzenia regulacji prawnych w tym zakresie. |
Działania | spotkania przedstawicieli branży reklamowej, samorządu i organizacji pozarządowych w formie okrągłego stołu |
Czas | październik 2008 – listopad 2009 |
Warszawski Okrągły Stół Reklamowy został zorganizowany przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, z inicjatywy i pod auspicjami przewodniczącej Rady Warszawy. Jego powołanie wiązało się z problemem „zanieczyszczania” przestrzeni miejskiej Warszawy reklamami zewnętrznymi, instalowanymi często w sposób niekontrolowany i bez poszanowania zasad estetyki przestrzeni publicznej, i było odpowiedzią na postulaty wprowadzenia regulacji prawnych w tym zakresie.
W okresie od października 2008 do listopada 2009, odbyła się seria spotkań przedstawicieli branży reklamowej, samorządowców warszawskich i organizacji pozarządowych, poświęconych kwestii uporządkowania obecności reklam w Warszawie i konsultacji propozycji zmian w prawie krajowym dotyczącym reklamy zewnętrznej. Przez rok uczestnicy szukali kompromisu w sprawie uregulowania obecności reklam w mieście, wykorzystując formułę okrągłego stołu – spotykając się na sesjach plenarnych oraz pracując w ramach trzech podstolików tematycznych.
Najważniejszymi efektami prac Stołu było przygotowanie katalogu zmian legislacyjnych, przekazanego do Ministerstwa Infrastruktury, oraz stworzenie forum do dyskusji dla wielu aktorów zainteresowanych problemem funkcjonowania reklamy w przestrzeni miasta, w tym także zainteresowanie ta tematyką jednostek miejskich, które dotąd uważały ją za mało istotną.