Notice: Trying to get property of non-object in /var/customers/webs/partycypacja/wordpress/wp-content/themes/po/modernwww/custom-list.php on line 6
Przykłady działań

Usługi publiczne

Esencja projektu Realizator Urząd miejski w Aachen i Centrum Badań nad Partycypacją Obywatelską Uniwersytetu w Wuppertalu Kontakt Dr Susanne Achterberg, Centrum Badao nad Partycypacją Obywatelską Uniwersytetu w Wuppertalu, Achterberg@wiwi.uni-wuppertal.de Cele Celem procesu było zebranie rekomendacji […]

Czytaj więcej

Esencja projektu Realizator America Speaks Kontakt oficjalna strona projektu: http://www.americaspeaks.org Czas 11 sierpnia 2007 W  1997 roku amerykańska spółka America Speaks opracowała procedurę prowadzenia konsultacji społecznych łączącą możliwość bezpośredniej wymiany opinii z nowoczesnymi technologiami. Podstawą […]

Czytaj więcej

Esencja projektu Realizator Urząd Miasta w Częstochowie Kontakt Agata Wierny, Biuro Inicjatyw Lokalnych i Konsultacji Społecznych, mail: konsultacje@czestochowa.um.gov.pl Cele przydatna do: konsultowania trudnych społecznie dokumentów, projektów ustaw czy decyzji Działania Otwarte debaty na początku i […]

Czytaj więcej

Esencja projektu Realizator Stowarzyszenie Spectrum Kontakt Petra Burgstaller, minisalzburg@spektrum.at, Stowarzyszenie Spectrum Cele uczenie dzieci demokracji obywatelskiej, współdziałania i odpowiedzialności; proces przydatny także do projektowania instytucji publicznych. Działania uczenie się przez dzieci roli społecznych i podstaw […]

Czytaj więcej

Esencja projektu Realizator Centrum Rozwiązań Systemowych we współpracy z Urzędem Miasta Karpacza Kontakt patrycja.romaniuk@crs.org.pl, 603 640 268 Cele Celem projektu było zapoczątkowanie szerokiej współpracy między lokalnymi interesariuszami, umożliwiającej zebranie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej problemów, możliwości […]

Czytaj więcej

Esencja projektu Realizator Samorząd gminy Mora Kontakt Åke Nyström ake.nystrom@mora.se Cele Celem warsztatów zorganizowanych dla seniorów podczas Dnia Demokracji było poznanie ich “Wizji gminy Mora” (oczekiwań i propozycji rozwiązań wobec działań skierowanych do ich grupy). […]

Czytaj więcej

Narodowa Służba Zdrowia (NHS) w 2008 r., po przeprowadzeniu ogólnolondyńskich konsultacji (Consulting the Capital) dotyczących jakości usług medycznych świadczonych w mieście, postanowiła partycypacyjnie wypracować koncepcję reformy świadczeń zdrowotnych na terenie północno-wschodniego Londynu. Ten obszar charakteryzował […]

Czytaj więcej

Ustawa o gospodarce odpadami Miasta Wiednia nakazuje definiować co pięć lat Wiedeńską Koncepcję Gospodarki Odpadami. Przed przystąpieniem do prac zw. z Koncepcją na 2002 rok władze miasta uznały, że chcą zasięgnąć opinii obywateli, jak rozwiązać […]

Czytaj więcej

Czy skuteczne konsultacje kilkutysięcznej grupy osób są możliwe? A na dodatek – czy to możliwe, żeby w ich efekcie pogodzić przeciwstawne interesy? W Gdyni wypracowano standardy jakości usług opiekuńczych, z których zadowoleni są i usługobiorcy […]

Czytaj więcej

Są takie obszary polityk publicznych, w których decydenci odmawiają prawa wypowiedzi obywatelom, zasłaniając się ich brakiem wiedzy eksperckiej tudzież spodziewając się postaw roszczeniowych. „Gdybyśmy zapytali ludzi, czy chcą pracować dłużej, wiadomo, co by odpowiedzieli” – […]

Czytaj więcej


Powrót do góry strony