Biblioteka

Publikacje

Sortowanie: Tytuł, Rok (malejąco), Rok (rosnąco)

Understanding participation: A literature review

Wydawca: Involve, The Institute for Volunteering Research, NCVO
Rok publikacji: 2009
Autor: E. Brodie, E. Cowling, N. Nissen; przy współpracy z: A. E. Paine, V. Jochum, D. Warburton

Publikacja (powstała w ramach projektu „Pathways through Participation”) jest dogłębnym przeglądem literatury związanej z tematyką partycypacji oraz zaangażowania społecznego. Prezentuje szersze, teoretyczne spojrzenie na tematykę partycypacji, próbując tym samym odpowiedzieć na podstawowe pytania i wątpliwości […]

Czytaj więcej

Publikacja zbierająca wytyczne dotyczące standardów dla procesów budżetów partycypacyjnych, przygotowana przez PB UNIT – brytyjską agencję promującą mechanizm BP. W tekście opisano najważniejsze zasady i wartości, które powinny przyświecać włączaniu mieszkańców w decydowanie o lokalnym […]

Czytaj więcej

Urban Planning. Planning then city with and for its citizens

Wydawca: Montreal Urban Ecology centre
Rok publikacji: 2015
Autor: Anne Juillet, Annie Rochette i inni
Język publikacji: angielski
Urban Planning. Planning then city with and for its citizens

Przykład procesu konsultacji społecznych przeprowadzonych w Montrealu.  Publikacja dostępna na stronie: http://www.ecologieurbaine.net/documents/boutique/LR-CEUM_brochure_urba_parti_ang.pdf  

Czytaj więcej

Ustawowe formy partycypacji w planowaniu przestrzennym

Wydawca: Polskie Towarzystwo Socjologiczne
Autor: Zespół ds. konsultacji społecznych PolskiegoTowarzystwa Socjologicznego
Kategoria publikacji: metody i techniki partycypacji
Język publikacji: polski
Ustawowe formy partycypacji w planowaniu przestrzennym

W 60 praktyk dookoła partycypacji

Wydawca: Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych
Rok publikacji: 2014
Autor: Ewa Rościszewska (opracowanie i komentarze)
W 60 praktyk dookoła partycypacji

Walking the Walk. Prioritizing youth political and civic engagement in renewing democracy

Wydawca: Democracy Moves
Rok publikacji: 2021
Autor: praca zbiorowa
Kategoria publikacji: wyniki badań
Język publikacji: angielski
Walking the Walk. Prioritizing youth political and civic engagement in renewing democracy

„Walking the Walk. Prioritizing youth political and civic engagement in renewing democracy” to raport przedstawiający podejście młodych osób do demokracji na całym świecie. Autorzy i autorki udowadniają, że kompleksowa praca nad rozwojem i reformą demokracji […]

Czytaj więcej

Warszawa po mojemu. Jak działać w mieście i realizować swoje pomysły

Wydawca: Urząd m.st. Warszawy
Rok publikacji: 2018
Autor: Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Kategoria publikacji: zastosowania praktyczne
Język publikacji: polski

„Warszawa po mojemu” to broszura o udziale mieszkańców w życiu miasta. Jest podzielona na kilka części i rozdziałów, z których każdy poświęcony jest innemu aspektowi życia w Warszawie. Broszura w przystępny sposób tłumaczy, jak działa […]

Czytaj więcej

Wiem – Stosuję – Partycypuję. Materiały edukacyjne dla uczniów, rodziców, opiekunów i nauczycieli.

Wydawca: Stowarzyszenie Projekt Akademia
Rok publikacji: 2023
Autor: Krzysztof Kociubiński, Elżbieta Kocowska-Siekierka
Kategoria publikacji: zastosowania praktyczne
Język publikacji: polski
Wiem – Stosuję – Partycypuję. Materiały edukacyjne dla uczniów, rodziców, opiekunów i nauczycieli.

Wydawnictwo Stowarzyszenie Projekt Akademia opublikowało w tym roku materiały edukacyjne o demokracji i partycypacji publicznej. Poradnik powstał z myślą o osobach pracujących z młodzieżą, jak i o samych uczniach i uczennicach. Publikacja doradza, jak rozmawiać […]

Czytaj więcej

Włącznik – Jak włączać młodzież do współdecydowania o naszej instytucji? Broszura podsumowująca projekt

Wydawca: Fundacja Pole Dialogu
Rok publikacji: 2024
Autor: Joanna Chomko, Aleksandra Wasążnik, Mateusz Wojcieszak
Kategoria publikacji: zastosowania praktyczne
Język publikacji: polski
Włącznik – Jak włączać młodzież do współdecydowania o naszej instytucji? Broszura podsumowująca projekt

Włącznik Obywatelski. Jak uczyć kreatywnie o aktywności obywatelskiej?

Wydawca: Fundacja Stabilo
Rok publikacji: 2017
Autor: Agata Broniszewska, Przemysław Dziewitek, Justyna Kardasz, Rafał Kmieć, Marcin Łowicki, Kamil Miliszewski, Adrian Stelmaszyk
Kategoria publikacji: metody i techniki partycypacji
Język publikacji: polski

„Włącznik obywatelski” to podręcznik do kreatywnego uczenia o aktywności obywatelskiej. Jak mówią autorzy, podręcznik powstał, aby pomóc nauczycielom w pracy z młodzieżą na lekcjach poświęconych aktywności obywatelskiej, np. budżetowi partycypacyjnemu czy konsultacjom społecznym. „Włącznik obywatelski” – poza […]

Czytaj więcej


Wyszukiwarka publikacji


Informacja o plikach cookies

Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.

Powrót do góry strony