Przestrzeń publiczna

Planowanie przestrzeni w dzielnicy Chinatown w Bostonie (USA)

Esencja projektu

Realizator Miejska Rada Planowania Przestrzennego
Cele Głównym celem opisanych konsultacji społecznych, dotyczących zagospodarowania przestrzennego i rozwoju dzielnicy Chinatown w Bostonie, było zainteresowanie i włączenie do dyskusji młodzieży szkolnej, dlatego przyjęły one innowacyjną formę gry komputerowej, wzorowanej na programach takich jak Second Life czy The Sims.
Działania Uczestnicy konsultacji, którzy brali udział w specjalnie przygotowanej na tę okazję grze komputerowej, wcielali się w rolę mieszkańców bostońskiego Chinatown, różniących się od siebie wiekiem, wykształceniem i aspiracjami (stworzono 15 sylwetek). Dzięki temu zaczynali patrzeć na swoje najbliższe otoczenie pod kątem dostosowania go do potrzeb wszystkich mieszkańców.
Czas lipiec 2009 – maj 2010

Zobacz też: strona projektu

Pliki do pobrania


Informacja o plikach cookies

Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.

Powrót do góry strony