Jednolity harmonogram dla budżetu obywatelskiego?
Na razie być może w Sopocie, Gdyni, Gdańsku i kilku okolicznych gminach. Z taką propozycją „zgrania” terminów procesów budżetów obywatelskich w gminach aglomeracji trójmiejskiej wystąpił na początku lipca wiceprezydent Sopotu – Marcin Skwierawski.
Jak donosi Gazeta Wyborcza Trójmiasto, przedstawiciele Sopotu zaproponowali innym samorządowcom zrzeszonym w Stowarzyszeniu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot przystąpienie do prac nad wspólną promocją budżetu obywatelskiego i stworzeniem przestrzeń do wymiany doświadczeń w tym zakresie, w tym nad wprowadzeniem wspólnego harmonogramu pracy nad budżetami obywatelskimi w poszczególnych miejscowościach, aby zarówno składanie wniosków jak i głosowanie odbywało się w największych miastach metropolii w tym samym czasie. Do tej pory te mechanizmy uruchamiane były w różnych terminach i np. w tym roku kiedy w Gdańsku i Gdyni trwał jeszcze nabór wniosków, w Sopocie odbywało się już głosowanie, co mogło dezorientować zwłaszcza mieszkańców funkcjonujących równolegle w kilku częściach metropolii – np. pracujących w Gdańsku a mieszkających w Sopocie.
Wedle odniesień GW zainteresowanie pomysłem wyrazili też włodarze mniejszych gmin okołometropolitalnych, takich jak Pruszcz Gdański, Tczew czy Rumia. Miasto Sopot wzięło na siebie rolę lidera w tym projekcie i planuje organizować spotkania robocze na ten temat z udziałem przedstawicieli gmin obszaru metropolitalnego.