Wiadomości | 26 września 2016 r.

Jak wykorzystać budżet partycypacyjny w edukacji obywatelskiej?

Odpowiedź na to pytanie przynosi najnowsza publikacja Fundacji Pole Dialogu „Młodzież i budżet partycypacyjny. Otwieranie drzwi do demokracji”, w której członkinie zespołu Fundacji dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą zdobytą podczas realizacji projektu „Budżet partycypacyjny na Targówku – edukacja obywatelska w szkołach” przeprowadzonego we współpracy z Urzędem Dzielnicy Targówek.

POLE DIALOGU

Autorki książki – Katarzyna Tadeusiak-Jeznach, dr Marta Szaranowicz-Kusz i Martyna Studzińska – opisują dlaczego warto wykorzystywać mechanizm budżetu partycypacyjnego do edukacji  obywatelskiej i jak skuteczne może być to narzędzie w pokazywaniu młodym osobom, w jaki sposób mogą zmieniać i realnie wpływać na swoje otoczenie.

W publikacji szczegółowo opisano, w jaki sposób można zaplanować cały cykl działań edukacyjnych w szkołach – od warsztatów skierowanych do nauczycieli poprzez lekcje dla uczniów aż po konsultacje przygotowywanych przez uczniów projektów składanych przez nich do budżetu partycypacyjnego. Wielką wartością publikacji jest to, że włączono do niej także scenariusze lekcji.

Publikację wraz z uzupełniającymi ją materiałami do prowadzenia zajęć szkolnych dla młodzieży można ściągnąć tutaj.


Informacja o plikach cookies

Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.

Powrót do góry strony