Wiadomości | 27 października 2015 r.

www.obywatel.gov.pl – czyli wszystkie usługi publiczne w jednym miejscu

„Każdą sprawę, którą chcesz załatwić w urzędzie, traktujemy jak usługę, którą wykonujemy dla Ciebie. Chcemy, żebyś załatwił tę sprawę szybko i sprawnie, dlatego zbieramy nasze usługi w jednym miejscu” – tak zawartość portalu opisują jego twórcy: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Centralny Ośrodek Informatyki i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Od kilku miesięcy działa wersja beta, z czasem jej zasoby będą się powiększać.

Przeglądarkę podzielono na sekcje (np. śluby i rozwody, kierowcy i pojazdy czy edukacja), poprzez które można przeszukiwać i przeglądać dokładnie rozpisane usługi. Na stronie znajduje się też katalog usług publicznych realizowanych on-line.

Serwis www.obywatel.gov.pl zbiera różnorodne informacje o usługach publicznych w jednym miejscu i tłumaczy je prostym, bezpośrednim językiem. Jego powstanie poprzedziły badania, wskazujące na przykład które z usług powinny być opisane jako pierwsze. Obecnie zebranych jest ich ponad 100, docelowo będzie co najmniej dwa razy tyle. Ciekawostką, pokazującą ogrom pracy do wykonania jest fakt, że, według twórców programu, w Polsce obywatelom, w tym także przedsiębiorcom, oferuje się obecnie ponad 2500 usług.

Portal jest częścią szerszego Programu pl.ID, którego celem jest budowa rozwiązań poprawiających jakość życia Polaków w sferze usług publicznych, ułatwiając np. wizyty w urzędzie. Jego częścią jest także Informacja dla Obywatela tj. numer telefonu (222 500 115), pod którym  pracownicy KPRM informują obywateli o tym, gdzie  załatwiać sprawy urzędowe.

Więcej informacji o Programie pl.ID można znaleźć poprzez ten link.


Informacja o plikach cookies

Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.

Powrót do góry strony