Uczestnicy
Rafał Kowalski
Główne obszary zainteresowań:
budżet partycypacyjny, dokumenty strategiczne, przestrzeń publiczna, transport i środowisko, animacja lokalna i kwestie sąsiedzkie
Praktyczne doświadczenie w obszarze partycypacji:
w Warszawie: Zbieranie podpisów pod projektami, Piknik Naukowy, Monitorowanie inwestycji budowlanych, nowoczesne rozwiązania.
we Wrocławiu: organizacja spotkań sąsiedzkich przy grach planszowych i próby integracji projektowej.
Dariusz Kraszewski
Główne obszary zainteresowań:
budżet partycypacyjny, dokumenty strategiczne, transport i środowisko, zdrowie i usługi socjalne
Praktyczne doświadczenie w obszarze partycypacji:
Budżet partycypacyjny w Warszawie
Marta Krawczyk
Główne obszary zainteresowań:
budżet partycypacyjny, przestrzeń publiczna
Praktyczne doświadczenie w obszarze partycypacji:
organizacja budżetu partycypacyjnego
Honorata Krawczyk
Główne obszary zainteresowań:
budżet partycypacyjny, dokumenty strategiczne, kultura i sport, przestrzeń publiczna, zdrowie i usługi socjalne, edukacja, animacja lokalna i kwestie sąsiedzkie
Praktyczne doświadczenie w obszarze partycypacji:
Opracowywanie i wdrażanie lokalnych strategii rozwoju.
Wdrożenie Budżetu Obywatelskiego w Gminie Środa Śląska.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
Agnieszka Kryńska
Główne obszary zainteresowań:
budżet partycypacyjny, edukacja, animacja lokalna i kwestie sąsiedzkie
Praktyczne doświadczenie w obszarze partycypacji:
Na co dzień w pracy zajmuje się budżetem partycypacyjnym w mieście i konsultacjami społecznymi.
Joanna Krzemińska
Główne obszary zainteresowań:
budżet partycypacyjny, animacja lokalna i kwestie sąsiedzkie
Praktyczne doświadczenie w obszarze partycypacji:
Budżet obywatelski - 6 edycji
Konsultacje społeczne z mieszkańcami
Maciej Kukla
Główne obszary zainteresowań:
budżet partycypacyjny
Praktyczne doświadczenie w obszarze partycypacji:
M.in.
5. edycji Budżetu Obywatelskiego w Gdańsku
78. spotkań obywatelskich Prezydenta Miasta Gdańska z mieszkańcami gdańskich dzielnic
Rokrocznie kilkanaście uroczystości rocznicowych i patriotycznych w tym rocznice wybuchu II wojny światowej na Westerplatte
Michał Kwasieborski
Główne obszary zainteresowań:
przestrzeń publiczna, zdrowie i usługi socjalne
Praktyczne doświadczenie w obszarze partycypacji:
Projektuje z mieszkańcami przestrzenie publiczne.
Sylwia Kwiatkowska
Główne obszary zainteresowań:
budżet partycypacyjny, dokumenty strategiczne, kultura i sport, przestrzeń publiczna, zdrowie i usługi socjalne, animacja lokalna i kwestie sąsiedzkie
Praktyczne doświadczenie w obszarze partycypacji:
Udział w poprzednich edycjach Budżetu Obywatelskiego jako ekspert w ocenie merytorycznej złożonych projektów, realizacja i zawieranie umów z realizatorami projektów.
Mikołaj Łątkowski
Główne obszary zainteresowań:
budżet partycypacyjny, kultura i sport, przestrzeń publiczna, animacja lokalna i kwestie sąsiedzkie
Praktyczne doświadczenie w obszarze partycypacji:
– Warsztat Projektowy "Antropologia i architektura" – współprowadzenie zajęć na Uniwersytecie Warszawskim, które polegają na wspólnym badaniu przestrzeni publicznej przez studentów antropologii i architektury. Kurs skupia się na tym, by przedstawić studentom obu specjalizacji perspektywę patrzenia na miasto, która uwzględnia głos jego użytkowników. Istotny jest w nim moment, w którym to projektanci miasta spotykają się z mieszkańcami nie tylko na papierze, ale również podczas konsultacji i badań. Ważnym elementem projektu jest namysł nad sposobami współpracy specjalistów w procesach partycypacyjnych – dzięki temu wiedza tworzona w trakcie procesu nie dotyczy tylko przedmiotu badania, czyli konkretnej przestrzeni miejskiej, ale także samych sposobów działań projektowych i partycypacyjnych.
– Badanie przestrzeni wydziałów UW skupionych na Kampusie Głównym, którego celem było zbadanie uniwersyteckich budynków z punktu widzenia ich codziennych użytkowników. Perspektywa taka miała na celu odwrócenie najpopularniejszych sposobów myślenia o akademii i jej użytkownikach, w których to studenci są uznawani za niezaangażowanych i obojętnych na sprawy uniwersytetu. Jednym najważniejszych z wyników badania było zwrócenie uwagi na brak przestrzeni, w której społeczność akademicka mogłaby spędzać czas wspólnie, co powoduje bardzo duże ograniczenie dla uniwersyteckiej integracji i możliwości tworzenia akademickiej wspólnoty.
– Projekt dla Domu Kultury Dorożkarnia, w którym we współpracy z nauczycielami z warszawskich szkół próbujemy wypracować nowe sposoby współpracy i połączeń edukacji szkolnej i kulturalnej. Najważniejszym założeniem tego procesu jest rozpoznanie potencjału tkwiącego w polskich szkołach oraz domach kultury, by z ich połączenia wypracować razem z prowadzącymi i nauczycielami sposoby działania, które odpowiadać mogą na obecne zapotrzebowania i braki edukacji.
– Procesy diagnostyczno-projektowe dotyczące warszawskich parków (przy ul. Siarczanej, Akcji "Burza", Cichociemnych Spadochroniarzy AK), podczas których dzięki projektowaniu partycypacyjnemu współtworzone były razem z mieszkańcami projekty przyszłych przestrzeni parkowych tak, by odpowiadały na potrzeby przyszłych użytkowników i lokalną specyfikę.