Jak współpracować ze studiem graficznym? – od briefu do skutecznej realizacji
Prowadzenie:
Andrzej Budek, studio graficzne Kotbury
Jacek Ebert, studio graficzne Kotbury
Termin:
2. dzień Forum (12 czerwca, wtorek), godz. 9.30-10.30
Miejsce:
piętro -1, sala A
Formuła:
sesja śniadaniowa
Opis:
Jak opowiedzieć o swoich potrzebach dizajnerowi? Czym jest brief kreatywny, kto go tworzy i po co? Jakiej skali projekt wymaga briefu? Czy brief może być elementem umowy? Zaproponujemy strukturę solidnego briefu kreatywnego i popracujemy warsztatowo, bazując na Waszych doświadczeniach.
Zamawiasz w projekty graficzne ulotek, plakatu czy całego brandingu na potrzeby poszczególnych procesów partycypacyjnych albo całości Waszych działań? Masz problem w komunikacji z projektantem, który mówi „obcym językiem”? Kiedy użyć CMYK-a, a kiedy PANTONE’a? Do czego są pliki .ai i dlaczego w internecie nie używa się już JPG-ów? I co to w ogóle jest tak naprawdę branding? W krótkim wstępie rozprawimy się z podstawowymi definicjami.
I co dalej? Jak przebiega proces projektowy? Czy można się wtrącać? Jak najlepiej zapisać to wszystko w umowie, żeby mieć wpływ na ostateczny efekt, a nie dostać od projektanta jego „wizji artystycznej”, która do niczego się nie nada? Korekta a gust – czym różnią się konstruktywne uwagi od zmierzania w ciemną dolinę kryzysu we współpracy? Na koniec opowiemy, jak zorganizować współpracę z projektantem, aby była udana, a efekty spełniły założenia briefu.