Jak uczniowie i uczennice mogą skutecznie wpływać na sprawy szkoły?

2. dzień
16 czerwca, piątek
13.00–14.30
sala E

Jak uczniowie i uczennice mogą skutecznie wpływać na sprawy szkoły?


Prowadzenie

Jacek Lewicki

Front Uczniowski

Kacper Chyła

Fundacja Civis Polonus

Wystąpienia

Michał Szostak

Fundacja Civis Polonus

Anna Dęboń

Stowarzyszenie dO!PAmina lab

Formuła

*sesja podstawowa*
sesja dyskusyjna
wymiana doświadczeń

Opis

Jeśli w szkole nie ma demokracji, gdzie mamy się jej nauczyć?”. To Loesje dla warszawskiej polityki młodzieżowej.

Rzeczywiście nie można zdobyć niezbędnych umiejętności obywatelskich bez ich praktykowania, a trudno wskazać ku temu lepszą okazję niż codzienne funkcjonowanie szkoły.

Wierzymy, że młodzi i dorośli mogą wspólnie decydować o szkole i o tym, jak ma funkcjonować uczenie (się). To kwestia demokracji i kultury organizacyjnej danej szkoły. Szkoła jest pierwszym doświadczeniem państwa. Szkoła jest pierwszym doświadczeniem społeczności – to, czym tu nasiąkniemy, zabieramy ze sobą w dorosłość. To tutaj rozwijają się i kształtują (lub nie) postawy obywatelskie, to tutaj poznajemy reguły życia społecznego zgodne z zasadami demokracji i rządami prawa (lub je lekceważące i naruszające).

Sesję kierujemy w pierwszej kolejności do młodych ludzi, którzy chcą dowiedzieć się:

  • na jakie sprawy szkolne mogą mieć wpływ,
  • w jaki sposób skutecznie organizować procesy diagnozy uczniowskich potrzeb i problemów,
  • jak szukać optymalnych rozwiązań dla ważnych uczniowskich problemów?,

jak wprowadzać konstruktywne zmiany.Podczas sesji będziemy dyskutować, wymieniać się dobrymi praktykami oraz szukać nowych pomysłów na zwiększanie wpływu uczniów i uczennic na sprawy szkoły.

Zapraszamy również dorosłych, którzy chcą wspierać partycypację obywatelską młodych ludzi.

Materiały dodatkowe do poczytania przed sesją:

Informacja o plikach cookies
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.