Rady rodziców – jak wykorzystać ich partycypacyjny potencjał?

1. dzień
15 czerwca, czwartek
16.00-17.30
sala G

Rady rodziców – jak wykorzystać ich partycypacyjny potencjał?


Prowadzenie

Olga Napiontek

Fundacja Civis Polonus

Wystąpienia

Ewa Borgosz

Warszawskie Centrum Innowacji Społecznych i Szkoleń

Piotr Sienkiewicz

Wicedyrektor Szkoły Podstawowej w Starych Babicach

Formuła

*sesja podstawowa*
sesja dyskusyjna

Opis

Rady rodziców są w każdej szkole – to ogromny potencjał partycypacji obywatelskiej na dwóch poziomach:

  • szkoły – rodzice angażują się w procesy decyzyjne, inicjatywy oddolne, wspierają działania personelu,
  • społeczności lokalnej – rodzice w radach to często ci, którym chce się więcej, to potencjalni społecznicy i społeczniczki. Na całym świecie doceniany jest potencjał rodziców i rad rodziców jako inkubatorów zaangażowania społecznego.

Rady rodziców, gdy koncentrują się na codziennych sprawach szkoły, dobru dzieci i młodych ludzi, mogą stanowić jeden z ważnych „klejów” społecznych, porozumiewania się pomimo różnic politycznych. Dlatego chcemy eksplorować partycypacyjny potencjał tych organów.

Zapraszamy do udziału w sesji i szukania z nami odpowiedzi między innymi na pytania.

  • W jaki sposób docenić obywatelski i społeczny potencjał rad rodziców? Jakie mechanizmy partycypacyjne możemy zainicjować, żeby zachęcić rodziców do konstruktywnych działań na rzecz szkoły i społeczności lokalnej?
  • Jak pracować z rodzicami w szkole, żeby uruchamiać ich potencjał, by służył dzieciom, szkole i społeczności?
  • Jakie bariery hamują partycypacyjny potencjał rad rodziców?

Informacja o plikach cookies
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.