Rady rodziców – jak wykorzystać ich partycypacyjny potencjał?
1. dzień
15 czerwca, czwartek
16.00-17.30
sala G
Rady rodziców – jak wykorzystać ich partycypacyjny potencjał?
Prowadzenie
Olga Napiontek
Fundacja Civis Polonus
Wystąpienia
Ewa Borgosz
Warszawskie Centrum Innowacji Społecznych i Szkoleń
Piotr Sienkiewicz
Wicedyrektor Szkoły Podstawowej w Starych Babicach
Formuła
*sesja podstawowa*
sesja dyskusyjna
Opis
Rady rodziców są w każdej szkole – to ogromny potencjał partycypacji obywatelskiej na dwóch poziomach:
- szkoły – rodzice angażują się w procesy decyzyjne, inicjatywy oddolne, wspierają działania personelu,
- społeczności lokalnej – rodzice w radach to często ci, którym chce się więcej, to potencjalni społecznicy i społeczniczki. Na całym świecie doceniany jest potencjał rodziców i rad rodziców jako inkubatorów zaangażowania społecznego.
Rady rodziców, gdy koncentrują się na codziennych sprawach szkoły, dobru dzieci i młodych ludzi, mogą stanowić jeden z ważnych „klejów” społecznych, porozumiewania się pomimo różnic politycznych. Dlatego chcemy eksplorować partycypacyjny potencjał tych organów.
Zapraszamy do udziału w sesji i szukania z nami odpowiedzi między innymi na pytania.
- W jaki sposób docenić obywatelski i społeczny potencjał rad rodziców? Jakie mechanizmy partycypacyjne możemy zainicjować, żeby zachęcić rodziców do konstruktywnych działań na rzecz szkoły i społeczności lokalnej?
- Jak pracować z rodzicami w szkole, żeby uruchamiać ich potencjał, by służył dzieciom, szkole i społeczności?
- Jakie bariery hamują partycypacyjny potencjał rad rodziców?