Iwona Olkowicz
Stowarzyszenie Wiatraki MazurAgnieszka Maszkowska
Fundacja SocLabMateusz Płoskonka
Urząd Miasta KrakowaDariusz Figura
Fundacja Teatrikon, LublinAgata Cygan
Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawiewymiana doświadczeń
Szkolne Budżety Partycypacyjne (SBP) coraz częściej realizowane są w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Zachęcają uczniów i pracowników szkoły do podejmowania wspólnych działań i angażowania się w życie szkoły, co zwiększa poczucie wspólnotowości. Uczestnictwo w SBP uczy młodzież odpowiedzialności, samodzielności i demokratycznego podejścia do podejmowania decyzji. SBP jest narzędziem dającym młodzieży poczucie sprawczości, uczy tak bardzo potrzebnych kompetencji społecznych i bywa też testem na zaufanie młodym ludziom.
W gronie realizatorów SBP w różnych miejscach w Polsce chcielibyśmy porozmawiać o tym, co tak naprawdę szkolne budżety wnoszą do szkółe, jak budować ich trwałość (np. na bazie wsparcia rad rodziców czy gminy) i jak wzmacniać partycypację młodzieży, a także co się sprawdza w realizacji SBP, a co nie – jakie są czynniki sukcesu w realizacji SBP?
Podczas tej sesji chcemy też pokazać różne modele realizacji SBP, przyjrzeć się dobrym praktykom i porozmawiać o zagrożeniach lub ryzykach, które mogą zagrażać realizacji SBP w szkołach.
Sesja skierowana jest do obecnych i przyszłych organizatorek i organizatorów SBP: przedstawicielek i przedstawicieli JST i NGO, a także do osób zainteresowanych tym tematem.