Szkolne Budżety Partycypacyjne – chwilowa moda czy realna zmiana w podejściu do aktywności młodzieży?

1. dzień
15 czerwca, czwartek
14.00-15.30
sala E

Szkolne Budżety Partycypacyjne – chwilowa moda czy realna zmiana w podejściu do aktywności młodzieży?


Prowadzenie

Iwona Olkowicz

Stowarzyszenie Wiatraki Mazur

Agnieszka Maszkowska

Fundacja SocLab

Mateusz Płoskonka

Urząd Miasta Krakowa

Dariusz Figura

Fundacja Teatrikon, Lublin

Agata Cygan

Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie

Formuła

wymiana doświadczeń

Opis

Szkolne Budżety Partycypacyjne (SBP) coraz częściej realizowane są w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Zachęcają uczniów i pracowników szkoły do podejmowania wspólnych działań i angażowania się w życie szkoły, co zwiększa poczucie wspólnotowości. Uczestnictwo w SBP uczy młodzież odpowiedzialności, samodzielności i demokratycznego podejścia do podejmowania decyzji. SBP jest narzędziem dającym młodzieży poczucie sprawczości, uczy tak bardzo potrzebnych kompetencji społecznych i bywa też testem na zaufanie młodym ludziom.

W gronie realizatorów SBP w różnych miejscach w Polsce chcielibyśmy porozmawiać o tym, co tak  naprawdę szkolne budżety wnoszą do szkółe, jak budować ich trwałość (np. na bazie wsparcia rad rodziców czy gminy) i jak wzmacniać partycypację młodzieży, a także co się sprawdza w realizacji SBP, a co nie – jakie są czynniki sukcesu w realizacji SBP? 

Podczas tej sesji chcemy też pokazać różne modele realizacji SBP, przyjrzeć się dobrym praktykom i porozmawiać o zagrożeniach lub ryzykach, które mogą zagrażać realizacji SBP w szkołach.

Sesja skierowana jest do obecnych i przyszłych organizatorek i organizatorów SBP: przedstawicielek i przedstawicieli JST i NGO, a także do osób zainteresowanych tym tematem.

 

Informacja o plikach cookies
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.