Szkoła (w) partycypacji, czyli kto i czego właściwie się uczy?

2. dzień
21 czerwca, wtorek
10.45-12.15
sala F

Szkoła (w) partycypacji, czyli kto i czego właściwie się uczy?


Prowadzenie

Przemysław Górski

Biuro Aktywności Miejskiej Urzędu Miasta Łodzi

Paulina Kocik

Centrum Komunikacji Społecznej, Urząd m.st. Warszawy

Julian Czurko

Fundacja EduKABE

Formuła

wymiana doświadczeń

Opis

Czy budżetu obywatelskiego można nauczyć? Można – przynajmniej takie mamy wrażenie po pilotażowych programach realizowanych w Łodzi oraz Warszawie. Czy można nauczyć partycypacji, zaangażowania w życie społeczności, kreatywności i zaradności? Trzeba – z naszych doświadczeń to baza nie tylko dla szkolnych, również dla miejskich budżetów obywatelskich. I, oczywiście innych form społecznej partycypacji. W trakcie sesji przedstawimy modele szkolnego budżetu obywatelskiego, które testowaliśmy – od teorii i projektu, po wdrożenie i efekty. Spróbujemy wyciągnąć wnioski – gdzie budżet się udał, jak miał się projekt do realizacji, dlaczego miał się tak, nie inaczej. Czy nauka budżetu i wspomnianego zaangażowania to to samo? Naszym zdaniem niekoniecznie – narzędzie to jedno, umiejętność sprawnego korzystania z narzędzia, to drugie. A Twoim zdaniem? Sesja będzie miała charakter otwartej dyskusji, burzy mózgów – chcielibyśmy zainicjować temat szkoły, miejsca, które bawi, uczy, wychowuje… Czy kształtuje prospołecznie, rozwija zaradność, wolę współdecydowania i postawę współodpowiedzialności? Porozmawiajmy!

Materiały do poczytania przed sesją:

https://www.edukabe.pl/2021/11/modziez-dla-odzi-szkolny-budzet.html

Informacja o plikach cookies
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.