Przemysław Górski
Biuro Aktywności Miejskiej Urzędu Miasta ŁodziPaulina Kocik
Centrum Komunikacji Społecznej, Urząd m.st. WarszawyJulian Czurko
Fundacja EduKABEwymiana doświadczeń
Czy budżetu obywatelskiego można nauczyć? Można – przynajmniej takie mamy wrażenie po pilotażowych programach realizowanych w Łodzi oraz Warszawie. Czy można nauczyć partycypacji, zaangażowania w życie społeczności, kreatywności i zaradności? Trzeba – z naszych doświadczeń to baza nie tylko dla szkolnych, również dla miejskich budżetów obywatelskich. I, oczywiście innych form społecznej partycypacji. W trakcie sesji przedstawimy modele szkolnego budżetu obywatelskiego, które testowaliśmy – od teorii i projektu, po wdrożenie i efekty. Spróbujemy wyciągnąć wnioski – gdzie budżet się udał, jak miał się projekt do realizacji, dlaczego miał się tak, nie inaczej. Czy nauka budżetu i wspomnianego zaangażowania to to samo? Naszym zdaniem niekoniecznie – narzędzie to jedno, umiejętność sprawnego korzystania z narzędzia, to drugie. A Twoim zdaniem? Sesja będzie miała charakter otwartej dyskusji, burzy mózgów – chcielibyśmy zainicjować temat szkoły, miejsca, które bawi, uczy, wychowuje… Czy kształtuje prospołecznie, rozwija zaradność, wolę współdecydowania i postawę współodpowiedzialności? Porozmawiajmy!
Materiały do poczytania przed sesją:
https://www.edukabe.pl/2021/11/modziez-dla-odzi-szkolny-budzet.html