Plakat! Ale co jeszcze? Sposoby informowania o konsultacjach społecznych

2. dzień
21 czerwca, wtorek
12.30–14.00
sala G

Plakat! Ale co jeszcze? Sposoby informowania o konsultacjach społecznych


Prowadzenie

Katarzyna Dyzio

Urząd Miasta Łodzi

Krzysztof Ziental

Urząd Miejski Wrocławia

Formuła

wymiana doświadczeń

Opis

Nie da się ukryć, najlepszą formą promocji konsultacji społecznych jest konflikt. Im bardziej kontrowersyjna jest polityka miejska, im bardziej zmienia się coś, co zawsze było, tym więcej mieszkańców i mieszkanek bierze w nich udział.

Nie zawsze jednak, na szczęście, konsultacje dotyczą kwestii trudnych czy dyskusyjnych. W większości przypadków chcemy wiedzieć jak zaplanować działanie, by było lepsze… najlepsze z perspektywy różnych grup, społeczności, ekspertów i ekspertek, aktywistek i aktywistów, mieszkanek i mieszkańców. Jak zachęcić ich do udziału w konsultacjach? Jak nakłaniać, promować i informować, by zechcieli poświęcić swoje wolne popołudnie, spędzili je w świecie map, dokumentów, prezentacji?

O swoich doświadczeniach w zachęcaniu do udziału w konsultacjach z przyjemnością podzieli się Wrocław i Łódź. Postaramy się pokazać zarówno stronę cyfrową promocji, jak i analogową klasykę, podaną wprost lub „pod płaszczykiem”. Opowiemy o bagażu doświadczeń – tym, który z przyjemnością zabieramy na diagnostyczne spacery i tym, który ciąży nam w drodze na partycypacyjne warsztaty. Tam opowiemy – podzielimy się nim, wymienimy się chętnie na inny! Nie ma znaczenia, czy konsultujesz, czy dopiero planujesz, czy na Twoje spotkania przychodzi 7 czy 70 osób – zajrzyj do nas, zrobimy sobie własne konsultacje, z pomysłem, opiniami i rekomendacjami!

Materiały dodatkowe do poczytania przed sesją

Informacja o plikach cookies
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.