Katarzyna Dyzio
Urząd Miasta ŁodziKrzysztof Ziental
Urząd Miejski Wrocławiawymiana doświadczeń
Nie da się ukryć, najlepszą formą promocji konsultacji społecznych jest konflikt. Im bardziej kontrowersyjna jest polityka miejska, im bardziej zmienia się coś, co zawsze było, tym więcej mieszkańców i mieszkanek bierze w nich udział.
Nie zawsze jednak, na szczęście, konsultacje dotyczą kwestii trudnych czy dyskusyjnych. W większości przypadków chcemy wiedzieć jak zaplanować działanie, by było lepsze… najlepsze z perspektywy różnych grup, społeczności, ekspertów i ekspertek, aktywistek i aktywistów, mieszkanek i mieszkańców. Jak zachęcić ich do udziału w konsultacjach? Jak nakłaniać, promować i informować, by zechcieli poświęcić swoje wolne popołudnie, spędzili je w świecie map, dokumentów, prezentacji?
O swoich doświadczeniach w zachęcaniu do udziału w konsultacjach z przyjemnością podzieli się Wrocław i Łódź. Postaramy się pokazać zarówno stronę cyfrową promocji, jak i analogową klasykę, podaną wprost lub „pod płaszczykiem”. Opowiemy o bagażu doświadczeń – tym, który z przyjemnością zabieramy na diagnostyczne spacery i tym, który ciąży nam w drodze na partycypacyjne warsztaty. Tam opowiemy – podzielimy się nim, wymienimy się chętnie na inny! Nie ma znaczenia, czy konsultujesz, czy dopiero planujesz, czy na Twoje spotkania przychodzi 7 czy 70 osób – zajrzyj do nas, zrobimy sobie własne konsultacje, z pomysłem, opiniami i rekomendacjami!
Materiały dodatkowe do poczytania przed sesją