Partycypacyjne podejście do ewaluacji. Co zyskujemy?

1. dzień
20 czerwca, poniedziałek
15.30–17.30
sala D

Partycypacyjne podejście do ewaluacji. Co zyskujemy?


Prowadzenie

Marta Szaranowicz-Kusz

Badaczka społeczna. Coach. Moderatorka procesów dialogu. Pracuje w nurcie NVC - Porozumienia bez Przemocy.

Monika Probosz

Badaczka, moderatorka, edukatorka z doświadczeniem w projektach komercyjnych i społecznych. Zwolenniczka pozytywistycznego modelu zmieniania świata.

Formuła

sesja warsztatowa

Opis

Celem sesji jest przybliżenie koncepcji ewaluacji partycypacyjnej, która zakłada zaangażowanie wszystkich zainteresowanych stron – w szczególności zamawiającego, wykonawcę badania, uczestników badanego programu – w analizę skuteczności podejmowanych działań. Taki proces ewaluacji pozwala na wspólne dookreślenie celów oraz oczekiwanych efektów badanego programu. Ponadto, służy on nie tyle kontroli, ile wspiera proces uczenia i rozwoju. 

W czasie dwugodzinnej sesji omówimy dotychczasowe doświadczenia uczestniczek i uczestników z ewaluacją i ich wyobrażenia na temat partycypacyjnego podejścia do takich badań. Następnie przeprowadzimy warsztat demonstracyjny, w trakcie którego uczestnicy i uczestniczki wejdą w role członków i członkiń zespołu ewaluacyjnego i wspólnie stworzą ramy dla ewaluacji na przykładzie Forum Praktyków Partycypacji. To doświadczenie będzie przyczynkiem do dyskusji o ewaluacji partycypacyjnej – jej zasadach, różnicach względem klasycznej ewaluacji, korzyściach i ryzykach związanych z jej prowadzeniem. Wspólnie zastanowimy się, w jakich sytuacjach warto ją wykorzystać i co wówczas zyskujemy. Opowiemy też o naszych doświadczeniach, czyli realizacji w sposób partycypacyjny prawie 50 procesów ewaluacji innowacji społecznych. A to wszystko po to, by odkryć, jak partycypacja może sensownie służyć badaniom ewaluacyjnym, a tym samym wspierać rozwój różnych działań społecznych.

Uwagi: w warsztacie może wziąć udział maks. 30 osób. Sesja jest zamknięta i nie będzie transmitowana.

Informacja o plikach cookies
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie zgodnie z Twoimi ustawieniami przeglądarki.