„Trudny klient” – jak sobie z nim radzić? Źródła trudności, pomocne narzędzia
Prowadzenie:
Marta Henzler, Stowarzyszenie BORIS
Termin:
1. dzień Forum (5 czerwca, poniedziałek), godz. 15.30-19.00
Miejsce:
piętro -1, sala B
Formuła:
sesja warsztatowa z elementami wymiany doświadczeń
Opis:
Zdarzyło Ci się, że na Twoim spotkaniu jeden z uczestników krzyczy, chce zdominować każdą dyskusję, atakuje inne osoby? Albo ktoś wyśmiewa inne osoby, Was, temat spotkania? Albo nie odzywa się wcale, nie współpracuje z innymi, nie reaguje na pytania ani zaproszenia do dyskusji? Te warsztaty są dla Ciebie – poszukamy przyczyn i rozwiązań.
Zaczniemy od rozstrzygnięcia kluczowego dylematu – czy na nasze spotkania przychodzą trudni klienci, czy po prostu zdarzają się nam trudne sytuacje? Poszukamy źródeł trudności wynikających z tego, że na naszych spotkaniach są różnorodni ludzie, którzy wchodzą w interakcje – z nami, ze sobą nawzajem, i spróbujemy je nazwać. Przeanalizujemy rodzaje wyzwań i poszukamy sposobów na ich rozwiązywanie – ta część będzie mocno narzędziowa. Jeśli grupa będzie liczyła do 15 osób, będziemy ćwiczyć interwencje, w przypadku większej liczby osób postawimy na wymianę doświadczeń (rozmowę o narzędziach, interwencjach, wspólne zrobienie ich katalogu). Na koniec nauczymy się, jak wzmacniać się w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami i trudnymi klientami w przyszłości.
Na sesję zapraszam osoby, które prowadząc spotkania, doświadczały trudnych sytuacji i spotkały trudnych klientów. Zachęcam do tego, żeby przed warsztatem przypomnieć sobie te sytuacje/osoby, tak aby móc pracować nad realnymi przykładami.