Service design thinking, czyli od pomysłu do prototypu razem z mieszkańcami
Prowadzący:
Marta Grochowska, Engage Warsaw
Michał Szewczyk, Engage Warsaw
Termin: 1. dzień Forum (28 maja, czwartek), godz. 12:45-14:45
Miejsce: II piętro, strefa L
Formuła sesji: sesja szkoleniowa
Prototypowanie jest jednym z kluczowych elementów procesu service design thinking, który kładzie nacisk na tworzenie rozwiązań odpowiadających na potrzeby użytkowników. Polega on na testowaniu roboczych, wspólnie wypracowanych wersji rozwiązań przez samych użytkowników, jeszcze przed wprowadzeniem zmian w życie. Procesowi prototypowania mogą podlegać zarówno pojedyncze elementy przestrzeni publicznej (np. ławka czy przystanek autobusowy), jak i całościowy kształt określonych usług publicznych.
Podczas warsztatu wspólnie zastanawialiśmy się, jak prototypowanie może pomóc w realizacji projektów partycypacyjnych i co łączy service design z partycypacją.
Uczestnicy wzięli udział w praktycznym warsztacie, podczas którego dowiedzieli się, jak prototypować rozwiązania oraz wykorzystywać prototypowanie do szybkiej weryfikacji projektów, generowania pomysłów i budowania wspólnego języka z interesariuszami. Pracując w grupach stworzyli pierwsze prototypy rozwiązań, które następnie ulepszali na podstawie informacji zwrotnej z pozostałych grup. Poznali też kilka różnych technik prototypowania.
Sesja skierowana była po prostu do wszystkich zainteresowanych tym, jak metoda design thinking może być wykorzystywana w partycypacji.
Materiały, z którymi warto się zapoznać:
Notatka z sesji autorstwa Mai Durlik z Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”