Drugi zjazd Wydziału partycypacji – o zarządzaniu i rozwoju organizacji
Kim jesteśmy jako organizacja, dla kogo działamy, gdzie chcemy dojść – to były główne tematy drugiego zjazdu Wydziału partycypacji, który zorganizowaliśmy w ubiegłym tygodniu.
Po rozmowie o wartościach oraz współpracy z samorządem i instytucjami publicznymi – bo właśnie o tym rozmawialiśmy podczas poprzedniego spotkania – drugie poświęciliśmy skutecznemu zarządzaniu organizacją i jej rozwojowi.
Uczestnicy i uczestniczki drugiej edycji naszego programu przyjechali do Warszawy z różnych miejsc w Polsce, w których zajmują się osiąganiem swoich celów przy pomocy narzędzi partycypacyjnych. Udział w Wydziale partycypacji ma wzmocnić organizacje oraz ich kompetencje w zakresie włączania mieszkańców i mieszkanek w działania partycypacyjne. Spotkanie służyło wymianie doświadczeń i wiedzy między organizacjami w tym temacie – na II zjeździe były obecne organizacje z dość zróżnicowanym doświadczeniem w tym obszarze.
Przy wsparciu trenerek Marii Makowskiej i Joanny Hoffman przez dwa dni udało się porozmawiać wspólnie o wyzwaniach, kierunkach rozwoju, wprowadzaniu zmian, różnorodności w zespole i zarządzaniu nim. Był czas na rozmowę o własnych kompetencjach, mocnych stronach oraz o tym jakiego wsparcia – jako liderzy w naszych organizacjach – potrzebujemy. Sporo czasu poświęciliśmy również przemyśleniu i wyznaczaniu celów rozwojowych organizacji.
Foto: Wojtek Radwański